Fugler og mus

Nå er jeg tilbake i Noregs land. Her møter gamle og glemte utfordringer meg med et slag i hodet. Tider er forbi, nye tider venter, men i Norge er det fortsatt klokka som er kongen på haugen. Det er ikke lenger greit å komme for seint. Min innebygde malagasy time, som har vært min følgesvenn siden en høstdag i 88, har fått fritt utløp det siste halvåret på Madagaskar. Men tilbake i Norge blir den undertrykt og trampet på. Eg gret. Her gjelder det å være tidlig ute. Første mann til mølla får male først. Når man som sistemann kommer intet mer enn seks (!) minutter for seint, har alle bilene dratt og man står einsemd og forleten på parkeringsplassen. Men gret ikkje du, for det finst råd:

En morgenfugl finner kanskje en mark, men mus nummer to får ostebiten. (Karsten Isachsen)

Ja det var nemlig det jeg trodde. Den som ler sist ler best. Hahh.

4 kommentar to “Fugler og mus”

  1. Camilla H Says:

    Hehe! Fantastisk Merethe! Tenker det er hardt for deg å være tilbake til norske tider;) Du som er kjent for å komme for sent! Gleder meg til å se deg igjen – hører rykter om bergen til høsten? :D

    • merethe.a Says:

      Hallo:) d e litt hardt. Ja hadde planer om bergen ja, men så rakk æ ikkje svarfristen på samordna opptak. Neida. Glede mæ t å sjå dæ au!

  2. Ann Kristin Says:

    haha:) Er så glad for at du har gitt oss disse glimtene fra opplevelsene dine på Madagaskar. Synes det likevell er helt fantastisk å nå ha fått deg hjem igjen! Gleder meg til enda flere stunder med deg fremover:) Gla i deg<3 Klem

  3. Ingvild Fardal Says:

    Du e flink å skrive Merethe! Det meine eg. D e morsomt, hehe, kan hørra/se for meg at du seie d når eg lese;) Håpe me får ses i sommer ein gang! ha ein fin dag:)

Legg igjen en kommentar

